valsts #196 ir platforma, kurā pievienoties ir aicināts ikviens, kurš vēlas pilnveidot savu digitālo identitāti un kļūt konkurētspējīgāks. Mēs nodrošinām instrumentus, zināšanas un līdzīgi domājošos, lai pārmaiņas varētu notikt jau tagad! 

© 2019 valsts #196 

Search
  • Guna Kaņepe

Iznāc no digitālās ēnas!

Vai Tu zini, kā mūsdienās cilvēki izmanto tehnoloģijas, lai atrastu nepieciešamo informāciju sociālajos medijos?


Kustība "Valsts#196" sadarbībā ar Cēsu novada pašvaldību un Kebbe IT profesionāļu komandu, kurus fascinē cilvēku mijiedarbība ar informāciju un tas, kā mūsdienās cilvēki izmanto tehnoloģijas, atrodot nepieciešamo informāciju sociālajos medijos, noorganizēja bezmaksas semināru cēsniekiem “Iznāc no digitālās ēnas!”.


Kā atzina “Kebbe IT” uzņēmuma un pārdošanas vadītājs Edgars: “Mūsu valstī ir ~1 950 000 iedzīvotāju, aktīvi interneta lietotāji ir ~1 457 800, turklāt 80% iedzīvotāju izmanto internetu katru dienu, pavadot vidēji 2 stundas dienā. 71% no vispasaules pircējiem, kuriem bijusi pozitīva pieredze ar zīmolu sociālajos medijos, to ieteiks arī citiem, turklāt 49% cilvēku (vecumā no 18 līdz 29 gadiem) atzīst, ka nopirkuši kādu produktu pēc tam, kad redzējuši to sociālajos medijos”.

“Sociālā tīkla platformu “Instagram”, kas ir izveidota iedvesmai un vizuāli pievilcīgam saturam, katru mēnesi lieto ~1 000 000 000 (miljards) cilvēku, katru dienu “Instagram story” lieto ~500 000 000 (miljoni) cilvēku. Kā izrādās, 71% no miljarda lietotāju ir vecumā zem 35 gadiem (vidēji no 18 līdz 34 gadiem), kas “Instagram” platformā pavada vidēji 28 minūtes dienā, turklāt tiešsaistes sociālā tīmekļa vietnē “Facebook”, kas ir paredzēta informācijai un reklāmai, lietotāji pavada vidēji 35 minūtes dienā. Lai gan video veido tikai 3% no kopējā “Facebook” satura, lietotāji to izmanto vislabprātāk. Ar vienu “Facebook” video lietotāji dalās (share) vidēji 89,5 reizes, 85% lietotāju video skatās bez skaņas, ar subtitriem un 3x vairāk sava laika un uzmanības velta tiešraidēm nekā iepriekš ierakstītiem video”, semināra laikā mūs painformēja uzņēmuma “Kebbe IT” digitālā mārketinga un reklāmas speciāliste Juta Kārkliņa.


Kopš 2018. gada tiešsaistes sociālā tīmekļa vietne “Facebook” savas uzmanības un algoritma centrā ir nolicis lietotāju, nodrošinot pēc iespējas patīkamāku brīvā laika pavadīšanu šajā platformā, kā arī palīdzēt cilvēkiem veidot savstarpējo kontaku.


Svarīgākie ierindošanas (ranking) faktori “Facebook” algoritmā:

1) Komentāri. Lapas, uz kurām neviens nereaģē un par kuru saturu netiek uzsākta saruna, atstāj daudz mazāku iespaidu, kad tiek izvērtēts to saturs. Tikpat svarīgs faktors ir arī tas, vai uz komentāriem tiek atbildēts.

2) Reakcijas. Ja lietotājs izvēlas veltīt laiku, lai atzīmētu ierakstu, piemēram, ar ‘sirsniņu’, tad šis ieraksts saņems nedaudz stiprāku “grūdienu” laika līnijā.

3) Dalīšanās ar ziņu Messenger. Svarīgi ir ne tikai tas, vai cilvēki dalās ar ierakstu savā laika līnijā. Ieraksta vērtību nosaka arī tas, vai cilvēki dalās ar to savstarpējās sarakstēs “FacebookMessengerī.

4) Tāpat tiek vērtēts, kā cilvēki mijiedarbojas ar ierakstu, kad kāds ar to ir dalījies savā laika līnijā.


Semināra laikā “Iznāc no digitālās ēnas!” mēs guvām apziņu, ka sociālie mediji ir par attiecību veidošanu, kurā tiek uzsildīta auditorija, potenciālie klienti. Tā ir vieta, kur tiek veidota zīmola atpazīstamība ar izaicinājumiem, neredzot rezultātus uzreiz, nesaņemot atgriezenisko saiti un tiešā veidā neveidojot finansiālo ieguvumu. Sociālie mediji ir viens no visiem pieejamiem rīkiem sava uzņēmuma popularizēšanai, jo katrs no mums ir eksperts savā nišā!


Mēs esam pateicīgi “Kebbe IT” komandai – Jutai ar Edgaru, kuri dalījās ar uzkrātajām zināšanām un pieredzi par sociālo mediju filozofiju, labo praksi un dažādām idejām komunikācijas izkrāsošanai, kā arī liels paldies Cēsu novada pašvaldībai par konferences zāli semināra dienā!




57 views
  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon